Jeg har arbejdet med CRM systemer siden slut 90'erne og med HubSpot i ca. 10 år. I alle de år har jeg bokset med it-afdelinger og jeg har nok efterhånden oplevet det meste, eller så har mine kolleger oplevet det jeg ikke har - tænker jeg...
Jeg har oplevet hvordan en beslutning om "Microsoft only" har ødelagt års arbejde med at skabe trafik til website, ændre dialogen med kunderne og ikke mindst være relevant... Alt for at følge en it-strategi, der er totalt afkoblet af forretningen.
Burde vi ikke bare hjælpe hinanden?
It har en række super vigtige opgaver:
Og desuden er der en masse kompleksitet, der har ændret billedet over de seneste 10 år:
Så jeg forstår godt behovet for at have styr på tingene.
Kors i hytten hvor ser jeg en forvirring om hvem som skal bestemme og alt for ofte bliver hastighed, kundernes behov, købsoplevelsen, rigide strukturer, og meget mere en hæmsko for de kommercielle afdelinger.
For hvad har ændret sig de sidste 10 år på den kommercielle front?
Min gode ven Scott Brinker har skrevet yderligere om hvordan fordelingen ser ud:
Hos en af mine kunder, der bøvler vi stadig med at få connected Microsoft Teams ind i HubSpot, så sælgerne kan booke online møder med deres kunder... Diskussionen har pågået knap 1 år!!!!.... Et år for at få en feature aktiveret, der kan spare uendelig lang tid og give kunderne en mega forbedret oplevelse... What...???
Jeg vil supergenre høre fra jer - hvad er for og imod?
Og husk den gode tone :-)
Hvis du gerne vil diskutere HubSpot og CRM, så kan du booke tid her: