Generelle forretningsbetingelser
1. Ydelsen
Arbejdet udføres som udgangspunkt fra Digital Republic’s arbejdsadresse. Rammerne for arbejdsopgaverne er nærmere beskrevet i det konkrete tilbud.
Nærværende kundeaftale regulerer de generelle vilkår mellem parterne for udførelse af de beskrevne arbejdsopgaver med eventuelle tilhørende tillægsarbejdsopgaver.
Bemærk venligst at GDPR-rådgivning ikke er inkluderet i tilbuddet medmindre det er specificeret.
Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl, og forbeholder os ret til ændringer.
2. Arbejdets udførelse
Arbejdsopgaven udføres som udgangspunkt inden for normal arbejdstid mellem kl. 8.30-16.30. Der kan mod særskilt betaling aftales en særlig ordning, hvor vores konsulenter kan kontaktes udenfor normal arbejdstid.
Digital Republic har ret til at anvende selvstændige konsulenter som underleverandører til arbejdsopgaven og indestår for underleverandørers arbejde, som løbende kvalitetssikres af os.
3. Priser og fakturering
Priser per 1. januar 2025:
Seniorkonsulenter og specialister: 1.500 kr.
Hvis der indgås aftale om +250 timer inden for en periode på 12 måneder, gives der 10% rabat.
Hvis der indgås aftale om +500 timer inden for en periode på 12 måneder, gives der 15% rabat.
Alle priser er ekskl. moms.
Vi forbeholder os ret til at justere priserne med 3 måneders varsel.
4. Afregning af kørsel, transporttid og evt. logi
Kørsel afregnes efter statens kilometertakst og evt. øvrige transportudgifter faktureres.
Transporttid afregnes til 350 kr. i timen per konsulent, dog maksimalt 3.000 kr. per opgave.
Fordrer opgaven overnatning, betaler kunden for dette.
5. Afregning og betalingsforpligtelser
Vi opererer med 3 typer projekter: Retaineraftaler (et fast antal månedlige timer), projekter (en opgave med en fast pris) og medgået tid.
Retaineraftaler faktureres månedligt i begyndelsen af måneden. Ubrugte timer kan overføres til næste måned, men kan ikke gemmes mere end 3 måneder. Dvs. på en retainer på 20 timer månedligt, kan opspares maksimalt 60 timer. Øvrige ubrugte timer bortfalder medmindre andet er aftalt.
Projekter: Ved projekter under 20.000 kr. faktureres beløbet ved aflevering. Ved projekter over 20.000 kr. faktureres halvdelen ved opgavestart og resten ved projektets afslutning. Strækker et projekt sig over mere end 1 måned, faktureres løbende for udført arbejde ved udgangen af måneden.
Opgaver på medgået tid faktureres ved månedens udgang.
Betalingsfristen er 8 dage. Såfremt der ikke sker rettidig betaling, betaler Kunden gældende morarente efter rentelovens bestemmelser pr. påbegyndt måned.
6. Øvrige forpligtelser for kunden
Kunden skal sørge for, at vi kan løse den skitserede arbejdsopgave ved at være tilgængelig i nødvendigt omfang, fremskaffe efterspurgte oplysninger inden for rimelig tid og overholde aftalte deadlines.
Overholder kunden ikke aftalte deadlines, forbeholder vi os retten til at rykke den aftalte leveringsdato i forhold til deadlines på andre af bureauets igangværende opgaver.
7. Varighed og opsigelse
Denne aftale indgås med virkning fra dags dato. Aftalen har ingen fastsat udløbsdato.
Aftalen kan opsiges med tre måneders varsel (løbende måned + 3 måneder).
8. Rettigheder og hemmeligholdelse
Digital Republic er forpligtet til at hemmeligholde de følsomme oplysninger, som bureauet modtager eller erfarer vedrørende Kundens virksomhed og Kundens produkter.
Kunden er forpligtet til at hemmeligholde de følsomme oplysninger, som denne modtager eller erfarer ved Digital Republics virksomhed og produkter.
Ovenstående kan suppleres med en Non Disclosure Agreement (NDA).
Digital Republic overdrager Kunden brugsret af det endelige arbejde. Brugsretten omfatter ikke delopgaver, mellemarbejde, skitser, forslag mv. Kunden er ikke berettiget til at videreoverdrage brugsretten uden vores skriftlige accept.
Digital Republic har fulde rettigheder til at bruge det udarbejdede arbejde i sin egen markedsføring. Kunden bevarer ejendomsretten til egne data.
9. Non-eksklusivitet
Parterne er enige om, at Digital Republic er berettiget til at påtage sig opgaver for kunder, der er i direkte konkurrence med Kunden eller har interesser i sådanne virksomheder, så længe at dette ikke strider mod markedsføringslovens regler herom.
10. Produktansvar
Digital Republic er kun ansvarlig for skade på fast ejendom, løsøre og personer, såfremt det kan bevises, at skaden skyldes fejl eller forsømmelse begået af Digital Republic eller andre, som Digital Republic er ansvarlige for. Digital Republic er ikke ansvarlig for driftstab, tabt avance eller andet indirekte tab. Digital Republic tab kan ikke overstige dækningen på den tegnede produktansvarsforsikring.
Digital Republic er ikke ansvarlig for ændringer i 3. parts systemer, der medfører en forandring i allerede udarbejdet materiale, kode eller andre løsninger.
11. Misligholdelse
Hvis en Part væsentligt har misligholdt sine forpligtelser i henhold til nærværende aftale, er den anden Part berettiget til at gøre samtlige almindelige obligationsretlige misligholdelsesbeføjelser gældende. Misligholdelsen skal være påberåbt ved anbefalet brev inden 10 dage efter at den er kommet til den krænkede Parts kendskab. I modsat fald anses den krænkede Part for at have frafaldet sin ret til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende, medmindre misligholdelsen består i opretholdelse af en tilstand. Overtrædelse af pligter i henhold til nærværende kontrakt kan tillige imødegås ved fogedforbud uden sikkerhedsstillelse. Påkravet skal angive misligholdelsesgrund, og at aftalen vil blive ophævet, såfremt forholdet ikke berigtiges inden fristens udløb.
12. Tvister
Ved uoverensstemmelser i forbindelse med aftalen skal parterne med en positiv, samarbejdende og ansvarlig holdning indlede forhandlinger med henblik på at løse tvisten. Kan parterne ikke opnå en løsning ved forhandling, skal tvisten på begæring fra en part søges løst ved mediation ledet af en mediator udpeget af parterne. Har parterne ikke opnået enighed om valg af mediator inden 10 dage efter, at en af dem har fremsat ønske om mediation, kan hver af parterne indgive begæring til foreningen Danske IT-advokater (DITA) om at udpege en mediator. Mediation udføres i overensstemmelse med Danske IT-advokaters mediationsprocedure.
I tilfælde af uenigheder mellem parterne om aftalen, skal denne søges bilagt gennem dialog, forhandling og/eller mediation. Kan Parterne ikke finde en løsning på anden vis kan sagen indbringes for domstolene i henhold til dansk rets almindelige regler.
13. Kontrakteksemplarer
Nærværende aftale underskrives elektronisk, og kan på forlangende udleveres i fysisk tilstand.
14. Brug af referencer
Digital Republic forbeholder sig retten til at bruge kundens navn og logo som reference på websitet og i forbindelse med markedsføringsaktiviteter, medmindre andet er aftalt.